Chemarea la arme prin tehnici de marketing
Concepte îndrăznețe de marketing sunt prezente în toate domeniile pentru care se fac diverse campanii de promovare. Chiar și în cele de recrutare de militari. Da, este subiectul fierbinte ale începutului de an 2022. Cum poți chema pe cineva la arme? Cum poți sădi în oameni dorința de a se expune pericolului? Am aflat dintr-un clip al Forțelor Armate din Ucraina.
Vecinii de la Nord au parte de zile teribile, în care se apără cu o forță aproape inexplicabilă în fața atacurilor Rusiei. Cum a ajuns însă Ucraina să aibă o astfel de armată? Putem vedea câteva elemente și într-un clip de promovare apărut în urmă cu câțiva ani, când ucrainenii au fost implicați în alte bătălii, care au dus la pierderea Peninsulei Crimea.
Each of Us este titlul unui clip pregătit cu atenție de oficialii de la Kiev. Primul element decisiv al acestui clip este personalizarea. Pe parcursul celor 60 de secunde apar mai mulți soldați, care-și spun povestea în câteva cuvinte. „Sunt șofer de autobuz” sau „Urmează să mă căsătoresc curând” sau „Sunt un fan al lui Șahtar Donețk” sau „Sunt vecinul care-ți bate în calorifer” sau, ca o glumă dulce-amară, „Sunt cavaler de onoare”, cuvinte spuse în timp ce imaginile îl arată cărând ditamai oala de mâncare către camarazii de arme.
Emoția este al doilea element prezent în clip. Imaginile sunt foarte bine alese, combinând secvențe de pregătire a luptei cu unele în care armele își fac simțită prezența. Nu poți să dai skip acestui clip, până nu îl vezi până la capăt.
Iar finalul e teribil și înfricoșător de convingător. „Niciunul dintre noi nu s-a născut pentru a lupta. Însă toți suntem aici pentru a ne proteja libertatea. Forțele Armate ale Ucrainei. Ca unul. Invincibili”, este textul care ține loc de concluzie. Din nou, emoția e prezentă la sfârșitul clipului care poate fi vizionat aici: https://www.youtube.com/watch?v=NOCbW1hc6Ng