Cine e AIDA?
Aș vrea să o cunoașteți pe AIDA. Nu e loc să faci business creativ fără AIDA. Nu e vorba de o fată care să facă lucrurile pentru noi, nu e o colegă responsabilă să pună în mișcare lucrurile, cât să fie compania productivă. AIDA e noi toți.
Suntem cu toții angrenați în așa fel încât acțiunile noastre să aducă reacțiune. Mișcând fluxul, îi facem pe alții să fie activi. Ca într-o mare, de exemplu. Un val, miscă un obiect aflat în apă. Obiectul loveste alt obiect și se creează un nou val dat de impactul celor două.
Exemplul transpus într-o companie, ceea ce face un individ, il provoacă pe altul să reacționeze, publicul vede și are o mișcare în acel sens.
AIDA înseamnă Atenție, Interes, Decizie, Acțiune.
Ca AIDA să funcționeze, imaginându-ne că este chiar o ființă aievea, o fată gingașă, dar hotărâtă, AIDA trebuie să fie și ȘIC. Adică, SIC, renunțând la diacritice.
Pe lânga AIDA, e nevoie de Socializare, Cunoaștere și Înțelegere. Trebuie înțeles clientul, problemele și provocările pe care le are. Datele, faptele, cifrele cu care acesta lucrează nu trebuie doar puse pe hârtie, ci înțelese din inimă. Adică, cunoscut omul, nu clientul.
Un clip video este reușit doar atunci când transmite emoție și când poate arăta prin imagini și cadre reprezentative ceea ce este în mintea, dar și în sufetul clientului. În producțiile multimedia, să cunoști îndeaproape clientul și care sunt sentimentele pe care le are de împărtășit este vital ca produsul final să fie un mesaj concret, corect și îndrăgit.
Munca se face cu suflet. Numeroase studii arată că rezultatele sunt mai bune, dacă nu se încearcă doar să se înțeleagă ce gândește cealaltă parte, ci și ceea ce simte. Odată dezvoltată empatia și odată ce se reușește, pe plan emotional, să se pună în ”papucii” celuilalt, munca va fi încununată cu succes.
SIC ajută ca videoclipul final, clipul de prezentare sau producția media realizate să înfățișeze exact ceea ce s-a dorit și AIDA să fie realizată fără piedici și în mod clar. Nu de puține ori clientul are o imagine vagă asupra clipului video pe care dorește să îl lanseze. Ideea principală este conturată doar după discuții lungi, cunoaștere, socializare, înțelegere și empatie.
Ați putea spune că pare mai multă muncă de sociologi, decât de profesioniști media. Compania Media Story nu are psihologi sau terapeuți angajați ca să deslușească caracterul și personalitatea clientului. Are însă jurnaliști cu experiență care pot conduce discuția către vârful piramidei. Acolo unde se află răspunsul și soluția unui produs multimedia de calitate. Media Story face din clienți prieteni, iar din discuții și analize, din atenție și acțiune reușește să îmbrace în clipuri video cinematografice o idee.
Sursa: https://read.theheretic.org/use-your-head-as-much-as-your-heart-7ba9af68e6f1