Cum se schimbă mângâiatul pe creștet din copilărie în feedback-ul din business?

Cum se schimbă mângâiatul pe creștet din copilărie în feedback-ul din business?

Pentru fiecare muncă pe care o facem, așteptăm recompense, recenzii, sau păreri. Vrem să primim răspuns la o mulțime de întrebări, după ce livrăm un clip video sau oferim un serviciu multimedia: am făcut treabă bună, am fost pe placul clientului, este el mulțumit și va împărtăși cu prietenii lui succesul muncii mele?

Ne dorim ca răspunsurile să fie pozitive, dar dincolo de mulțumirea că munca realizată a fost încununată cu success, ne dorim ca mărturiile lor să rămână notate. Aceasta este, în realitate, cartea de vizită.

Aproape fiecare clip video postat pe site-uri sau pe canale youtube are comentarii postate de vizitatori ai paginii și care intră, urmăresc materialul video, apreciază producția și comentează ”din papucii” celor care privesc imparțiali și neimplicați. Și aceste raspunsuri sunt păreri care contează și care aduc satisfacții, beneficii sau îmbunătățiri echipei producătoare. Însă acelea sunt insuficiente, dacă nu apare tocmai personajul implicat în poveste. Mereu va cântări testimonialul clientului. Sunt câteva lucruri care ar putea fi chiar împărtășite de clienți pentru creșterea credibilității companiei producătoate și pentru a arăta cât de importat este un parteneriat construit corect.

În spatele fiecărui clip video, sau fiecărei reclame, interviu sau reportaj stau intrigi și povești despre un mugure de idee, care a avut nevoie de ajutorul unei echipe să prindă putere și să înflorească. După ce ideea e lansată, între client și compania contractată au loc o sumedenie de întâlniri pentru a se stabili mesajul care trebuie transmis.

În recenzia sa de la final, clientul ar putea vorbi despre natura lucrării, despre schimbarea adusă de echipa de producție media, ar putea da informații despre acești noi parteneri și de ce au reușit să lucreze atât de bine împreună.

Recenzia de la final nu este aceeași cu feedbackul pe care clientul îl dă companiei producătoare în timpul relației. Feedbackul are scopul de a îmbunătăți produsul, modul de execuție sau chiar modul ce comunicare. Acesta este de cele mai multe ori critic. Și se petrece în confidențialitate.

Recenzia sau mărturia, cum preferați să o numim, este părerea pe care clientul o poate împărtăși publicului, la final de ”călătorie”. Scopul unei mărturii este de a arăta ceea ce s-a făcut împreună și de a explica cât de ușor s-a lucrat cu echipa.

Sursa: https://fizzle.co/sparkline/4-questions-for-great-testimonials-reviews

Adauga un comentariu