Jurnalist. O meserie pregătită pentru foarte multe provocări

Jurnalist. O meserie pregătită pentru foarte multe provocări

Cariera în presă este prima înainte de a merge în orice altă industrie. Jurnaliști de renume au ales să iasă din mass-media și să reprezinte companii, să deschidă afaceri în industria turismului sau chiar în HORECA, sau să ușureze relațiile și comunicarea între instituții ale statului.

Jurnalismul te pregătește pentu orice ai vrea, după ce rodajul se face intr-un mediu în care esti obligat să aduni informații greoaie, să le înțelegi, traduci și să le transmiți spre un public larg. Ca într-un mecanism cu tot soiul de aparate, mai multe piese au rolul de a se ”aseza” potrivit în așa fel încât rotițele să se îmbine și să pornească mașinăria, eufemistic spus. Tot așa, preluarea unor informații și transpunerea lor într-un text lizibil și, eventual, însoțit de imagini grăitoare pot satisface nevoia de a transmite clar, concis și credibil.

Despre transmiterea unui mesaj clar și credibil este vorba și în producția multimedia. Cal McAllister, fondator al Școlii pentru fete Wexley, afirma că abilitățile pe care ți le dezvolți în cariera de jurnalist pot fi utile în orice alt domeniu, unde ai nevoie să aduni informații din toate părțile, să le triezi și să le transpui într-un material publicitar.

Cel ce adună experiență în presă, poate vedea detaliile care fac diferența în orice altă împrejurare și să pună accent acolo unde este nevoie, ca mesajul să fie transmis la destinatar în mod discret, dar sigur. Tot McAllister spune că jurnalistul poate percepe esența și să o împacheteze într-o formă ușor de înțeles. Și chiar creativ, adăugăm noi.

Mai mult, un jurnalist de televiziune gândește în imagini înainte de a rosti cuvintele. Un jurnalist de televiziune visează chiar în cadre de film și poate transpune în imagini cuvinte, acțiuni, sentimente, emoții, dorințe și atitudini.

MediaStory este o companie formată din jurnaliști din acea ramură a presei dedicată vizualului. Este formată din oameni care sunt dedicați imaginii. Iată un alt exemplu că școala de jurnalism a creat nu doar oameni de presă, încă activi în domeniu, dar și antreprenori care știu, înțeleg și cunosc oamenii. Caci asta este principala calitate a unui om de presă, să placă oamenii și să comunice în mod excepțional, până când reușește să formeze un mesaj complet, corect și complex spre a fi difuzat.

Echipa MediaStory concepe clipuri video în mod cinematografic, fără să ”scape” mesajul pe care clientul dorește să îl transmită. Prin imagini de o calitate impresionantă, cu grija unui editor critic și cu priceperea unui reporter experimentat, clipurile video realizate de Media Story sunt exemplul clar că presa șlefuiește oamenii în așa fel încât aceia să poată ”ciopli” un adevărat diamant multimedia.

Ceea ce se învață în facultatea de Jurnalism se definitivează și se întărește într-un mediu practic, asemeni unor stații TV. Jurnaliștii au un simț ascuțit atunci când trebuie să găsească esența.

De aceea, să lucrezi cu oameni din presă, atunci când nu știi cum ar trebui să arate produsul final care să te reprezinte, este un avantaj, căci ai baza că aceia cu experință în audiovizual pot vedea în spatele unui contur șovăielnic.

Adauga un comentariu