Mândru de realizările tale? Lasă CV-ul curat!
Pe cât ar părea de necrezut, pe atât este de adevărat. Realizările nu sunt importante și nici interesante pentru un recrutor, atunci când citește un CV. Unii oameni au tendința de a acorda o atenție deosebită capitolului numit ”achievements” dintr-un CV. Specialiștii în resurse umane spun că acest paragraf ar putea să lipsească în totalitate. Realizările, care ar putea fi împărtășite în acest moment al recrutării, pot fi scrise și puse într-o anexă, pe care o deschide recrutorul, doar dacă informația necesară lui din CV este mulțumitoare.
Activitatea de la locurile de muncă anterioare trebuie precizată, dar realizările nu trebuie trecute în CV, căci nu aduc un plus de credibilitate și nici încredere, spun specialiștii. Din contră. Dacă un candidat trece în curriculum, că datorită lui vânzările în companie au crescut cu 30%, informația nu este relevantă și nici de luat în seamă. Căci angajatorul nu se poate raporta la nimic real. Se poate ca el să gândească și varianta ca 30% să însemne puțin, să fie posibilitatea ca un alt individ care s-ar fi aflat în poziția candidatului, să fi adus un profit, câștig sau avans de 40%, sau mai bine. Astfel de exemple nu atrag atenția recrutorului.
Mulți candidați iau formatul unui CV ca un sablon de neschimbat și pe care trebuie să îl completeze ad literam. O astfel de ”povestire” despre ”ce am realizat și făcut mai bine” poate pune candidatul în pericolul de a cădea în capcana minciunii. Sau, la fel de grav, în capcana de a scrie mult, fără rost și de a pica testul trecerii mai departe în procesul de recrutare.
De exemplu, un candidat din Ungaria a scris o listă de realizări, fiecare punct bifat cu câte o jumătate de pagină, în care explică, de fapt, că și-a făcut treaba pentru care a fost angajat. Din păcate pentru el, nu a fost selectat pentru următorul pas al recrutării.
Realizările se pot trece însă într-o anexă a CV-ului.
Candidații care au lucrat în diferite proiecte au posibilitatea să povestească despre succesul lor. În unele cazuri, cum ar fi în marketing, advertising, succesul proiectului devine o realizare de etalat, și pe care angajatorul ar putea să dorească să o cunoască. Atunci, detalii despre rolul, dimensiunea, activitatea în proiect, rezultate, reușită, sau despre numărul de oameni implicați, costul proiectului și anvergura pot fi trecute într-un document atașat CV-ului.
Astfel, Alliance Healthcare România și George Butunoiu continuă serialul dedicat realizării unui CV eficient atât pentru candidați, cât și pentru angajatori.
Rromii de pe strada mea nu au niciun cv si nici nu stiu ce-i ala dar la capitolul “achievements” stau perfect: program de voie, x5 in curte, o casa mare construita in ultimul an, alta casa cumparata In cartier plus casa familiala existenta, cazare gratis de la primarie in anglia si germania plus social si alocatii ca ei n-au venit impozabil nicaieri. Asa ca dragi romani, daca vreti sa imbogatiti pe altii faceti-va cv, fiti cuminti, mergeti la butunoiu sa va consilieze si munciti toata viata pentru properitatea altora!