Marketing: De la o reclamă cu Moș Crăciun, la recunoaștere mondială
Fie că ai un business mic, o pagină de blog pe care o administrezi, sau chiar o companie de care depind o sumedenie de clienți, marketingul face parte din viața afacerii.
Ei bine, dar cum funcționează?
Dacă o să căutați pe internet „cum să fii un marketer de success” , Google oferă o mulțime de lecții. Găsești chiar și cursuri, dar și lecții subțiri și nu foarte utile.
Povestim azi pe sccurt despre cine suntem în raport cu marele, uriașul departament Marketing și ce dorim să obținem de la acest uriaș.
Ca și în cazul tuturor proiectelor pe termen lung din viață, este important să aveți o idee solidă legată de scopul pe care doriți să îl obțineți. Ce nevoi are businessul, ce creșteri urmărim, ce vizibilitate țintim să avem pe piață?
Experții în marketing au dispus patru seturi principale de competențe pentru marketing:
Marketingul produselor – adică alegerea mesajului ca poziționarea să fie clară;
Marketing de performanță – dezvoltareaa de SEO, canale de comunicare, alegerea rețelelor prin televiziuni, mass-media, radio, asociații, agenții, alegerea suportului de transmis mesajul prin post-casturi, clipuri multimedia, filmulețe, reclame, videoclipuri specializate;
Comunicații și comunicări – alegerea de personaje cu influență care să poarte eticheta companiei, alegerea unui PR potrivit care să găsească nișa potrivită, comunicare în online și prezență pe toate mediile sociale în online;
Brand Marketing – aici se crează identitatea vizuală, se alege o voce/ o față/ un personaj care să fie identificat cu produsul/ serviciul/ brandul fără ca niciun alt logo să mai apară.
De exemplu, Moș Crăciun pentru Coca Cola, sau ursulețul pentru Nestle. Băutura Coca Cola nu are nevoie de multe elemente ca să fie cunoscută. Linia curbată roșie este de neegalat. Moș Crăciun, desi copiat de Pepsi, nu a divorțat de Coca Cola și nu trebuie decât să apară în clipuri scurte, și (re)cunoști brandul. În toată lumea, elementele vizuale ale companiei sunt de neconfundat.
Ca să performezi într-una din aceste direcții, trebue să devii (fii) un tip de marketer. Adică, un specialist în comunicare, un prim pas în orice department de marketing, un manager, adică cel care poate conduce o echipă mică de specialiști și un CMO (Chief Marketing Officer), adică cel care are responsabilitatea cea mai mare și se ocupă de performanța altor membri din echipă.
Odată ce mesajul este clar și identitatea companiei este conturată, atunci nu rămâne decât să croșetăm cu cuvinte, să legăm idei, să compunem vizual mesajul prin imagini, cadre, filmulețe și animații multimedia. Ele trebuie să fie atât de puternice și clare, încât o simplă culoare a companiei, o simplă față folosită în clipuri, o banală melodie…. să te trimită cu gândul direct la firma pe care o reprezintă.
Țelul unui bun marketer este acea de a face o companie cunoscută prin elemente și detalii care rămân în minte. Fii Coca Cola, nu doar….ca și Coca Cola.
Sursă: https://karolakarlson.com/how-to-learn-marketing/