fbpx
Munca din spatele unui clip

Munca din spatele unui clip

În urmă cu doar câțiva ani, noțiunea de spot publicitar era ceva vag, nedefinit pentru piața din România. Treaba părea simplă. Aveai produsul sau serviciul clientului și trebuia să-l împachetezi într-o formă atractivă pentru consumatorul final. Sigur, rezultatele erau mai mult sau mai puțin fericite, fie din cauza resurselor limitate, fie dintr-o criză de creativitate, fie din cauza cunoștințelor tehnice încă la nivel scăzut.

Într-o zi, cineva a decis să investească timp, bani și know-how în dezvoltarea acestui domeniu. Muncă, muncă, muncă și multă putere de convingere – au fost și încă sunt ingredientele rețetei de succes pentru un spot publicitar. În spatele un clip este o construcție de zile, săptămâni, poate chiar luni. Totul pornește de la dorințele clientului. Se discută bugete, în funcție de ce se cere de la acest clip. Se calculează necesarul de resurse tehnice, apoi se detaliază fiecare secundă a clipului care deja s-a născut în mintea producătorului. Totul trebuie să fie perfect. Un clip nu se face așa, cât ai bate din palme. Documentarea, prospecția, scenariul, alegerea unui voice over care să transmită emoție, așa cum dorește clientul, alegerea oamenilor care fac parte din clip reprezintă primii pași ai proiectului. Urmează definirea echipamentelor optime pentru filmat. Camerele cinematografice asigură o calitate sensibil mai mare. Locația filmării este teribil de importantă, la fel ca și alegerea actorilor, arta machiajului, felul în care cade lumina pe personajele principale. Nu e simplu, așa este?

După acest moment, când filmarea este gata, clipul intră în post-producție. Acolo este un întreg maraton. Se începe cu o ședință care-i are ca participanți pe cei din echipa de filmare, pe scenarist și pe editorii de montaj. Motivele sunt clare: cei care au filmat trebuie să transmită toate detaliile către editorii de montaj, pentru a rezulta clipul dorit.

În urma acestei discuții, editorii preiau ștafeta și încep să rezolve puzzle-ul compus din multele minute de filmare de pe teren. Se masterizează sunetul, se alege melodia perfectă pentru a îmbrăca acest clip, se execută colorizarea și se definesc efectele grafice. Toate aceste lucruri trebuie să aibă un echilibru perfect și să alcătuiască un clip perfect. Acest clip este discutat cu clientul, pentru a fi retușat pe ici, pe colo, dacă e cazul.

Într-un final, după colorizarea finală și masterizarea de sunet, clipul este livrat clientului în formatul definit la discuțiile inițiale. Sigur, toată această muncă implică multe costuri. Un clip bun costă destul de mult, dar câștigul va fi la fel de însemnat. Bugetul face diferența între un clip memorabil, care va deveni viral și altul care va sfârși în uitare. Pentru că acum, imaginea este totul.

Adauga un comentariu