Newsletter de succes
În fiecare zi, inboxul cu emailuri crește semnificativ. Grupurile de marketeri trimit aproape in fiecare zi newsletter către utilizatori și clienți.
Fiecare companie cu obișnuințe de marketing și de comunicare are acest obicei de a transmite newsletter, însă datele arata ca a eșuat în mod aproape deplin, pentru că rata de deschise a newsletter este de aproape 17%. Indiferent dacă este vorba de un newsletter zilnic/săptămânal/lunar
Totuși, cum facem ca aceste buletine informative să funcționeze?
În primul rând, ar trebui ales in mod clar publicul către care trebuie trimis mesajul. Audiența se poate pierde, spun specialiștii, încă de la salutul de început. „Salut prieteni” poate înseamnă moartea de la început a unui newsletter.
Sunt însă niște super nișe. Emoticoanele adică 🙂 Calea potrivită este să vă concentrați exclusiv pe genul de oameni care vă alcătuiesc publicul dvs. specific și să furnizați conținutul pe care numai ei îl vor aprecia.
Designul există pentru a servi conținutul. Designul prezintă conținut, dar nu este vedeta. Niciodată nu ar trebui să spui „oh, asta a fost bine formulat și construit”. Ar trebui să spui: Grozav, îmi place să citesc asta”. Iar designul doar să susțină o citire mai ușoară si în mod lizibil.
Un „bloc de text gigant”, găzduit într-un spațiu alb, în care cuvintele sunt înghesuite este acceptat mai greoi de cititor, decât un text aerisit și însoțit de culori, fonturi și butoane și alte imagini atrăgătoare.
Specialistii in comunicare atenționează: nu aruncați oferte către oameni. Acționează ca o persoană, emailul trebuie să fie cât mai aproape de clienți, cu experiențe personale sau mai putin formal.
Scrie-le cititorilor, nu colegilor tăi, sau șefului tău.
Newsletterul trebuie compus în modul „acest lucru este pentru oameni ca mine” sau „acest lucru nu este pentru oameni ca mine”. Ar trebui să fie clar imediat pentru cine este buletinul dvs. informativ și pentru cine nu este. Iar o tendință consacrată este ca măcar un clip video să facă parte din newslettere, fie că este vorba de magazine virtuale, ziare, site-uri, știri, vloggeri and so on.
Sursa: https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-write-email-newsletters-actually-want-to-read