Planifici și câștigi
Rezultate bune în orice business vin în urma unui plan bine stabilit și urmat de către cei responsabili. Pare un clișeu din alte vremuri, dar se aplică în fiecare zi, în fiecare domeniu. De exemplu, în automotive se folosește ciclul PDCA (Plan-Do-Check-Act) fie pentru a rezolva o problemă, fie pentru a implementa o schimbare. Sigur, sunt mai multe astfel de metode.
În marketing, un plan de succes are câteva etape bine determinate, fără de care o campanie (inclusiv video) ar fi un fail răsunător. Prima dintre ele este stabilirea unei filosofii de marketing. Mai simplu, cei care creează un plan trebuie să înțeleagă că respectiva campanie le va aduce profit în urma investițiilor pe care le vor face. Un clip video bine făcut produce efecte măsurabile în viitor.
Pasul doi este reprezentat de stabilirea obiectivelor acestei campanii de marketing. Totul pleacă de la situația actuală și de la ce poate fi îmbunătățit. Este necesar să se bată în cuie câte un termen de finalizare pentru fiecare target. Obiectivele trebuie prioritizate, pentru ca focusul să nu fie dispersat și pentru ca toată lumea să știe ce are de făcut.
Etapa cu numărul 3 include setarea strategiilor de marketing. Cunoașterea pieței, a situației financiare și a potențialilor clienți este esențială. Doar așa se poate stabili ce fel de strategie se va urma. Astfel, o campanie video poate creștere valoarea unui brand sau se poate focusa pe creșterea volumului de vânzări.
Când strategia este stabilită, se trece la alegerea tacticii pentru punerea acesteia în aplicare. O campanie de marketing care vizează creșterea vânzărilor are alte principii față de una care țintește creșterea strălucirii unui brand sau introducerea unuia nou pe piață.
Ultimul pas pentru un plan de marketing de succes este, invitabil, stabilirea bugetului pentru campania care va aduce fi creată și “rostogolită” în piață. Pe baza obiectivelor, a strategiei și a tacticilor alese, se stabilește suma necesară pentru a merge către cel care va construi campania. Bugetul înseamnă bani, dar și resurse umane implicate pentru respectiva campanie. Practica uzuală este reprezentată de externalizarea activităților care compun o campanie de promovare, fie că vorbim de video, fie de anunțuri în presă. Un buget mai mare înseamnă resurse mai multe, echipamente de calitate pentru clipuri video și, implicit, un rezultat pe măsura așteptărilor.
Cele 5 etape reprezintă baza unui plan cu șanse mari de reușită. Orice altă idee care aduce valoare campaniei este binevenită. Toate acțiunile trebuie urmărite cu strictețe, pentru ca proiectul să nu o ia pe căi greșite sau să depășească bugetul alocat.
Sursa: www.bizjournals.com