Tu ce vrei de la angajatorul tău? Cele mai intalnite dorinte ale angajatilor
Angajații tineri caută tot mai des flexibilitate la locul de muncă. Vor programe de lucru de acasă, evenimente interne, cursuri, tembuilding-uri si o varietate de beneficii, spun specialiștii în resurse umane. Liderii caută să aducă în mijlocul companiilor toate avantajele care să creeze un mediu confortabil și productiv pentru angajați. Într-o organizație moderna se pune preț și pe comunicare între etajele decizionale și executive. Tinerii caută tot mai des feedbackul, spun recrutorii. Diferențele între generații se simt, poate mai proeminent decât în urmă cu câțiva ani, însă avantajul unei culturi organizaționale cu viziune stă în comunicarea strânsă dintre manageri și angajați.
Cultura organizatională este definită ca fiind un mix de convingeri, ipoteze, valori si modalitati de interactiune care contribuie la mediul unic social și psihologic al unei organizații. Rolul unui lider este să ofere o viziune şi o strategie menită să producă rezultate, iar managerul să le obțină. Pentru a produce rezultate, organizaţia trebuie să atingă o serie de obiective interne precum productivitate, inovaţie, Pentru a realiza toate acestea, orice organizaţie are nevoie de un model de organizare.
”Colegii mei vor foarte multă flexibilitate din partea angajatorului, programe de work from home. (…) Încercăm să-i scoatem din mediul organizațional, să le facem un mediu, în cadrul companiei, cât mai plăcut și asta pornind de la cum sunt amenajate birourile, cum sunt managerii, cum discută cu ei, cum sunt evaluați. Vor multe beneficii, dar nu este o chestiune care individualizează compania Alliance Healthcare în mod particular.”, spune directorul HR al Alliance Healthcare, Carmen Zota.
Cultura organizaţională modernă şi eficientă se bazează astăzi pe o serie de principii. In cadrul Alliance Healthcare Romania, membră Walgreens Boots Alliance, lider mondial în industria farmaceutică și de frumusețe, exista o nevoie a angajaților de a comunica cat mai mult cu managerii. Oamenii doresc pe langa comunicaresă primească feedback-uri și aprecieri, să fie lăudați și chiar să sărbătorească succesul realizat. În contextual zilei de astazi, organizaţia poate exploata potenţialul creativ al angajaţilor lor doar daca isi formeaza o rutinain a-i asculta.
Comunicarea este un punct important și din perspectiva ”amestecului” oamenilor de diferite generații. Diferențe între generații se simt în orice perioada, fie ea mai traditionalista, fie a vitezei, tehnologiei și inovației. În organizații moderne și cu viziune, așa cum este Alliance Healthcare, diferențele sunt ”puse pe masă” și se discută despre ele.
”Dacă în trecut diferența era asimilată de către un angajat ca o frustrare, despre care nu vorbea, că managerul poate are niște instrumente sau o abordare învechită și el are alte așteptări, acum vorbește și rezolvă problemele pe care le identifică sau le simte”, spune director HR, Carmen Zota.
Problema începe când orice organizație, în loc să fie multiculturală, începe prin a pune accentul pe tineri. Sunt foarte multe firme, mai ales IT, unde media de vastă este sub 30 de ani. Practic se creează un mediu închis, unde nimeni nu învață nimic de la cei cu experiență, nici profesional nici legat de comportament. Un mix de sex, vârsta și valori este esențial pentru un mediu de lucru sănătos, altfel ceea ce numiți cultură companiei este doar un mediu toxic, în care e greu să aduci oameni noi.