MBA, cele 3 litere din CV care pot schimba vieți
Pandemia de noul coronavirus a produs multe schimbări în reflexele oamenilor și atunci când vine vorba despre studii. Cele mai căutate în acest moment sunt studiile la distanță, iar un MBA nu face excepție chiar și în condițiile în care este considerat un vârf în privinta educației și pregătirii profesionale. Alliance Healthcare România și George Butunoiu continuă seria articolelor și clipurilor despre forma și conținutul unui CV eficient atât pentru candidat, cât și pentru angajator
În România este deja o modă obținerea unui MBA, Master of Business Administration, pentru avansarea în carieră. MBA-urile sunt brand-uri, care se poartă în societate ca orice alt accesoriu, ca o haină de marcă, ca o bijuterie, spun specialiștii în resurse umane. Mai mult, ei atenționează, că recrutorii sunt rar impresionați de aceste 3 litere, atunci când citesc un CV. Asta pentru că, tot mai des au apărut în piață cursuri rapide de 10 zile – 20 de zile care nu cântăresc mereu în ochii angajatorilor, precum un MBA finalizat la o universitate de prestigiu. Însă, un MBA poate aduce, oricum ar fi, o surpriză. Cei care obțin o diplomă de acest fel devin mult mai încrezători, mult mai siguri pe ei, iar în momentul interviului, această atitudine ar putea avantaja.
Cea mai simplă definiție a unui MBA este aceea că reprezintă o școală de afaceri care se bazeaza mai mult pe practică și mai puțin pe teorie. Îl ajută pe cursant să înțeleagă mai bine ce înseamnă o afacere și intră în legătură cu oameni din aceeași rețea de interes. Desigur, nu e deloc de neglijat faptul că un MBA poate fi la fel de intens ca un program de master, de 2, 3 ani realizat într-o universitate de renume, și poate fi la fel de ”subțire” ca un curs, de 2-10 zile. Iar trecerea lui într-un CV nu este mereu de recomandat sau de luat în seamă de angajator.
În general, oamenii cu experiență caută să completeze cunoștințele cu un MBA, pentru a urca pe scara ierarhică. Deseori, angajatorii primesc CV-uri ale unor candidați tineri și care au deja trecute diplome de MBA. Aceste cursuri nu sunt ieftine, iar pentru un tănăr, ar însemna un efort financiar. Nu de putine ori acestia sunt nevoiți să încheie un credit special, care sa le finanțeze cheltuielile. O privire mai atentă la aceste detalii ar putea dezavantaja un candidat care trimite un CV.
”De multe ori, asta îmi sugerează că nu a reușit să ajungă unde voia sau unde credea el că îi este locul pe piața muncii, în business, pe o cale naturală. Și pur și simplu încearcă să se agațe de niște soluții disperate, ca să nu mai spun că e și inutil și extrem de costisitor pentru el”, spune George Butunoiu, expert în resurse umane.
Pe de altă parte, la un MBA înveți foarte multe lucruri utile, foarte multe lucruri care pot fi folositoare într-un business, deci benefice și pentru angajator. Mai ales, că în timpul masterului poți să îți faci relații și acestea pot fi un atuu în carieră. Avantajele indirecte ale unor astfel de MBA-uri sunt legate de anturaj și de mediul în care ajungi. Potrivit recrutorilor, candidații care au un MBA au dezvoltat un atașament față de instituția MBA-ului și față de colectivul de acolo. Comunitatea respectivă ajunge să fie o adevărată castă.